Veelgestelde vragen

Staat uw vraag er niet tussen? Vul dan het formulier die u onderaan deze pagina vindt in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Hotel: Gevonden voorwerpen

Voorwerpen die in de openbare ruimtes van het Theaterhotel of op de kamers worden gevonden of bij onze receptie worden ingeleverd, worden behandeld zoals beschreven in de Uniforme Voorwaarden Horeca:

  • 16.1: In het gebouw en zijn aanhorigheden van het horecabedrijf verloren of achtergelaten voorwerpen, welke door de gast worden gevonden, dienen door deze met bekwame spoed bij het horecabedrijf te worden ingeleverd.
  • 16.2: Van voorwerpen, waarvan de rechthebbende zich niet binnen een jaar na de inlevering daarvan bij het horecabedrijf heeft gemeld, verkrijgt het horecabedrijf de eigendom.
  • 16.3: Indien het horecabedrijf door de gast achtergelaten voorwerpen aan deze toezendt geschiedt zulks geheel voor rekening en risico van de gast. Het horecabedrijf is nimmer tot toezending verplicht.
Hotel: Hoeveel kamers heeft het hotel?

Van der Valk Theaterhotel Almelo beschikt over 196 luxe hotelkamers, verdeeld over verschillende kamertypes en suites.

Kamers

  • Economy kamer
  • Standaard kamer
  • Standaard kamer met outdoor jacuzzi
  • Comfort kamer
  • Luxe comfort kamer

Suites

  • Junior suite
  • Junior suite deluxe
  • Cupido suite
  • Safari suite
  • Whirlpool suite
  • Rooftop suite
Hotel: Wat is het Valk Loyal Systeem?

Met het Valk Loyal programma bieden wij u nóg meer voordeel, garanties en extra service. Wanneer u via onze sites een boeking heeft gemaakt met een Valk Account ontvangt u per overnachting € 5,00 tegoed na uw verblijf en bij actietarieven, lastminutes en arrangementen ontvangt u €2,50 p.p.

Daarnaast ontvangt u een welkomstdrankje, kunt u genieten van een Lazy Sunday als u een kamer van zaterdag op zondag boekt en maakt u gratis gebruik van het WIFI netwerk.

U kunt uw tegoed zien door in te loggen op uw valkaccount op één van onze websites. Bij een volgende online boeking kunt u het tegoed inzetten of bewaren en zo dus verder sparen voor meer korting op een volgende boeking!

Bekijk voor alle informatie de website van Valk Verrast.

Hotel: Ik weet mijn wachtwoord voor het Valk Loyal systeem niet (meer).

Op elke hotelsite en de valkverrast is een mogelijkheid om in te loggen in het Valk Account. In het inlogscherm zit ook een link met “vergeten wachtwoord”.

Wanneer hierop geklikt wordt moet het mailadres ingegeven worden en indien het mailadres bekend is, wordt er per mail een nieuw wachtwoord gestuurd. Uiteraard kan deze weer gewijzigd worden zodra er ingelogd is.

Hotel: Kan ik ook sparen zonder ingelogd te zijn in het Loyal systeem?

Ook boekingen waarbij niet ingelogd is tijdens het online reserveren, maar het mailadres dat gebruikt is wel aan een Valk Account is gekoppeld gaan sparen.

Er moet wel online via de eigen booking engine geboekt worden. Dit maakt het ook mogelijk voor de receptie om een boeking te maken voor de gast zonder dat er een wachtwoord nodig is. NB. Het is dan niet mogelijk om eventueel saldo in te zetten. Daarvoor moet er wel ingelogd zijn.

Hotel: Wordt mijn gespaarde saldo teruggestort als ik de boeking annuleer?

U kunt via het Valk Account annuleren door in te loggen en in de tab reserveringen de boeking te annuleren. Het saldo wordt dan teruggestort naar het account van de gast.

 

Theater: Hoe kan ik kaarten reserveren?

Via de website www.theaterhotel.nl/theater (of www.stadstheateralmelo.nl) kunt u gemakkelijk alle kaarten reserveren voor het theaterseizoen. Bekijk de verschillende voorstellingen online, kies uw plaats op de plattegrond en bestel direct.

Theater: Moet ik inloggen op de theaterpagina?

Als u kaarten online wilt bestellen dan moet u inloggen. Dit komt omdat de kaarten dan aan uw account gekoppeld kunnen worden. Op die manier kunt u ook altijd inzien welke kaarten u gereseveerd heeft en indien u ze thuisbezorgd wilt hebben kunt u gemakkelijk uw adres gegevens inzien.

 

Theater: Hoe log ik in op de theaterpagina?

Om online te boeken moet geregistreerd/ ingelogd zijn met uw eigen e-mailadres op de website, wwww.theaterhotel.nl/theater. Zonder deze registratie kunt u de voorstellingen van seizoen 2022-2023 wel zien, maar nog niet boeken. Voor een duidelijke uitleg over de te volgen stappen hebben wij de registratie voor u stap voor stap op papier gezet.

  • Ga naar www.theaterhotel.nl en klik op het tablad theater. Via deze handeling komt u terecht in onze nieuwe theaterpagina. Deze pagina is gekoppeld aan www.stadstheateralmelo.nl en is geïmplementeerd met onze nieuwe ticketingsysteem. 
  • U zit nu in de theaterpagina van het Theaterhotel en kunt de programmering van het huidige seizoen bekijken. 
  • U kunt eerst de voorstellingen bekijken en in het winkelmandje plaatsen en u daarna inloggen, maar het kan ook andersom.
  • Door op de knop inloggen te drukken ziet u een scherm waarop u kunt inloggen of registeren. Om te registreren klikt u op de knop ‘registreren’, links in het inlogscherm.
  • Door op de knop ‘registreren’ te klikken komt u in het scherm waarin u uw account kan aanmaken. Hierin vult u uw gegevens in. Als u al uw gegevens correct heeft ingevuld klikt u op de knop ‘account aanmaken’. 
  • Nadat u bent ingelogd klikt u op het tabblad voorstellingen en kunt u zowel het huidige als nieuwe seizoen zien en direct boeken.
Theater: Ik heb een nieuw wachtwoord opgevraagd, maar niets ontvangen hoe kan dit?

Via het inlogscherm en de knop 'wachtwoord vergeten' kunt u een nieuw wachtwoord opvragen. Let op: dit kunt u alleen doen als uw e-mail adres reeds bij ons bekend is.

Probeert u uw gegevens eerst te registeren, geeft het systeem dan aan dat uw e-mail adres reeds bekend is druk dan op de knop 'wachtwoord vergeten'.
U ontvangt van ons een e-mail met uw nieuwe wachtwoord. Deze e-mail wordt naar verzonden met afzender Stadstheater Almelo, dit komt door ons nieuwe ticketingsysteem. Deze e-mail kunt u gewoon openen zonder risco.
Zit de e-mail niet in uw postvak in? Kijkt u vooral in uw ongewenste e-mail. Doordat de afzender Stadstheater Almelo is kan het zijn dat uw e-mail dit niet herkend en deze in de ongewenste mail plaatst.

Niets ontvangen? Neem dan contact op met ons op via 0546-803000, wij nemen graag uw inlog met u door.

Theater: Wat zijn die extra kosten van € 3,00 die bij een kaartje geboekt worden?

Deze € 3,00 zijn servicekosten. Per kaartje betaalt u deze kosten, tot een maximum van € 12,50 per reservering (voor maximaal 10 kaarten betaalt u dus deze servicekosten en daarna betaalt u geen servicekosten meer).

Theater: Op welke manier kan ik betalen?

U krijgt automatisch (of u nu via de website of via onze afdeling hebt gereserveerd) een e-mail in uw inbox* met daarin een betalingslink, zodat u gemakkelijk via iDeal uw bedrag over kunt maken. Het is ook mogelijk om op andere manieren te betalen, in termijnen, via incasso of aan de balie. Hieraan zitten normaliter wel extra kosten gebonden die u niet hoeft te betalen als u via iDeal betaalt.

Let op: Deze mail met betalingslink blijft 24 uur in uw mailbox geldig. Na deze 24 uur vervalt de betalingslink in verband met de beveiliging van de betaalomgeving. Indien u de link al geopend heeft, maar om wat voor een reden dan ook de betaling niet heeft afgemaakt, verloopt de betalingslink binnen enkele minuten. Ook dit heeft weer te maken met de beveiliging van de betaalomgeving.

* Het kan zijn dat de e-mail in uw ongewenste e-mail terecht is gekomen, dit komt omdat het afzend adres stadstheater.nl is.

Om het u zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben wij een stap voor stap plan uitgewerkt voor het online registreren en kopen van theaterkaarten. Het stappenplan beschrijft alles van het moment dat u op de theaterpagina komt tot het moment van afrekenen.

Theater: De betalingslink is verlopen, hoe kan dit?

De betalingslink blijft 24 uur geldig. Na deze 24 uur vervalt de betalingslink in verband met de beveiliging van de betaalomgeving. Indien u de link al geopend heeft, maar om wat voor een reden dan ook de betaling niet heeft afgemaakt, verloopt de betalingslink binnen enkele minuten. Ook dit heeft weer te maken met de beveiliging van de betaalomgeving.

Neemt u in dat geval contact met ons op en wij zorgen ervoor dat u weer een nieuwe betalingslink van ons ontvangt.

Theater: Wat houdt vroegboekkorting in?

Wanneer u vóór 1 juli 2017 boekt, profiteert u van onze 'vroegboekkorting' van € 2,50. In het magazine staat precies weergegeven welke voorstelling met vroegboekkorting gekocht kunnen worden.

Theater: Wat is een abonnementhouder?

Een abonnementhouders is iemand die 5 of meer voorstellingen voor hetzelfde theaterseizoen geboekt heeft*.

Een abonnement bestaat uit minimaal 5 voorstellingen, ongeacht het aantal personen. Abonnementhouders worden met voorrang ingeboekt vanaf 10 april en betalen eenmalig geen reserveringskosten per kaartje, alleen servicekosten. U ontvangt bovendien een tweede kaartje gratis voor een aantal geselecteerde voorstelling buiten uw abonnement.

*Later bijgeboekte voorstellingen vallen niet binnen het abonnement.

Theater: Hoe word ik abonnementhouder?

U wordt automatisch abonnementhouder als u vijf of meer voorstellingen tegelijkertijd boekt. Het systeem herkent u automatisch als abonnementhouder en op die manier zult u eenmalig geen servicekosten voor een  reservering hoeven te betalen. Bovendien ontvangt u twee verrassingskaarten gedurende het seizoen.

Theater: Hoe word ik vriend van het Theaterhotel

U kunt gemakkelijk vriend worden, voor slechts € 15,- p.p. bent u voor het theaterseizoen 23/24 lid. Bekijk de vele voordelen op onze website.

Theater: Hoe kan ik een arrangement bij een voorstelling boeken?

Als u een voorstelling heeft geboekt door op de knop 'bestel direct' te klikken dan kunt u zodra u uw aantal kaarten heeft aangegeven, onder het tabblad 'extra' alle verschillende arrangementen direct boeken die bij deze voorstelling te boeken zijn.

Theater: Welke extra kosten kan ik verwachten bij het reserveren van kaarten?

Per kaartje berekenen wij € 3,00 aan servicekosten*.

U bent het goedkoopst uit als u online reserveert, via iDeal betaalt en een E-ticket print. Voor het overzicht ziet u hieronder de verschillende kosten:

  • Online reserveren > Betaling per iDeal & E-ticket Geen extra verzend- of administratiekosten per ticket
  • Telefonisch of per mail reserveren > Betaling per iDeal & E-ticket + € 6,50 administratiekosten
    Betaling per overschrijving en kaarten verzenden per post + € 6,50 administratiekosten + € 8,50 verzendkosten

*Per reservering is het maximum aan servicekosten € 15,00

Theater: Kan ik online betalen met een cadeaupas?

Nee, helaas is het niet mogelijk om online aan te geven dat u een cadeaupas in het bezit heeft en daarmee uw kaarten te boeken.
U kunt met uw cadeaupas aan de receptie van het Theaterhotel uw kaarten reserveren en betalen met de cadeaupas.

Uiteraard is het altijd mogelijk uw cadeaupas ook te gebruiken in één van onze restaurants De Sociëteit, Dock 19, Tapas Solera of De Brasserie.

Theater: Bij sommige voorstelling staat 'wachtlijst'. Wat houdt dit in?

Enkele voorstellingen gaan via een loting met een wachtlijst en naar aanleiding hiervan ontvangt u wanneer u bent ingeloot op een later tijdstip bericht. Deze loting hebben wij ingezet om te voorkomen dat bij populaire voorstellingen een groot gedeelte wordt opgekocht en voor 'oneerlijke' prijzen worden doorverkocht. Met een wachtlijst en een maximum aantal te reserveren kaarten zorgen wij voor een mooie volle zaal, voor een eerlijke prijs.

Indien een voorstelling is uitverkocht wordt u op de wachtlijst geplaatst. Een plek op de wachtlijst biedt geen garantie, maar is wel vaak een goede kans om alsnog op het laatste moment kaarten te bemachtigen voor een uitverkochte voorstelling. Er kunnen immers altijd kaarten 'terugkomen' door omstandigheden die de koper van de kaarten niet had kunnen voorzien.

Theater: Kan ik kaarten annuleren?

U kunt tot uiterlijk 48 uur voor de datum van de voorstelling uw kaarten, met eventueel bijbetaling, bij de receptie omruilen voor een andere voorstelling of annuleren. Restitutie geschiedt altijd in de vorm van veelzijdige tegoedpas, minus € 5,00 annuleringskosten per kaart. Wanneer kaarten niet worden afgehaald vervalt de betalingsplicht niet.

Toegangskaarten die voor een actieprijs, vroegboekkorting, serie of in een pakket zijn gekocht kunnen niet worden omgeruild.

Theater: Zijn er ook kortingsacties voor voorstellingen?

Wanneer u verzekerd wilt zijn van toegangskaarten en de beste plaatsen kunt u het beste vroeg in het seizoen reserveren. Op het laatste moment kunnen er bij sommige voorstellingen prijs acties worden ingezet, dit is vooraf niet bekend en voor elke voorstelling wisselend. Deze acties gelden niet op reeds gereserveerde kaarten of in combinatie met andere acties.

Actiekaarten kunt u niet annuleren.

Theater: Gelden voorstellingen met een wachtlijst ook voor de abonnementhouders?

Nee. Deze voorstellingen hebben een wachtlijst omdat deze of via loting gaan of omdat zij uitverkocht zijn. Deze voorstellingen gaan niet mee in de abonnementhouderskorting. Dit komt omdat u nog niet 'letterlijk' in het bezit bent van de kaarten (het kan immers zijn dat u uitgeloot wordt of er geen kaarten meer beschikbaar komen) en er op die manier geen korting verrekend kan worden.

Verplicht veld